زندگی بهتر

کشمش

جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲ ق.ظ


فردا شب مهمون داریم.خانواده ی دایی بزرگم هستن.دایی بزرگه ماشالا همه ی بچه هاشو سر و سامون داده.سه تا هم نوه داره.همین دو هفته پیشم عقد پسرش بود.یکی از پسر داییا که قبلا توی بلاگفا علیه الرحمه شرح حالش رو نوشته بودم و روحانی هست پارسال ازدواج کرد.خانمش غریبه ست و کلا از یه استان دیگه هم هست و مثل خودش روحانیه.یه رسمی هست لابد میدونید،مهمونی پاگشا.مهمونی پاگشا به این صورت هست که مثلا ما عروس و داماد رو بعد از عروسی دعوت میگیریم و تا دعوتشون نکنیم نمیان خونمون!!(بی ادبا). البته بابای من خیلی در بند این رسومات نیست.اصلنم براش مهم نیست.خوشم میاد از این اخلاقش.پسر دایی هم که ساکن قم هست نشده بود دعوتش کنیم تا الان.خلاصه ما برداشتیم کل خانواده شون رو دعوت کردیم.به احترام پسر دایی که حاج آقاست و حساسه قرار شد فقط یه مدل غذا درست کنیم.پلو و مرغ شکم پر.مامانم تو دل مرغ برنج و گردو و کشمش و غوره میریزه.امروز یادش اومده پسردایی کشمش نمیخوره.معتقده که کشمش حرامه!!! کشمش حرامه آخه؟ربطش میدن به شراب.شراب تخمیر میشه،الکل داره،کشمش بنده خدا که کاری نمیکنه،خیلی پسر خوبیه.دیگه خلاصه مامانم رسپیشو تغییر داد قراره آلوبخارا بریزه!

در باب حرام بودن کشمش و نحوه ی طبخش من خودم یه زمانی تحقیق کردم حتی اسمس زدم برنامه ی زلال احکام:))مامانم میگفت نحوه ی طبخ کشمش به این صورت هست که ظرف حاوی کشمش رو میذاری رو حرارت،کشمشا که باد کرد برمیداری و سه بار تکرار میکنی تا کشمشا طاهر شن!!! این کارا هیچ جوره با عقل من جور نیست.منم تحقیق کردم و فهمیدم اینا همش چرته،مامانمم چون تو زلال احکام شنید قبول کرد،وگرنه حرف منو قبول نمیکنه که:/ 

امروزم با مامانم بحث میکردم که وقتی خدا به آدم عقل و شعور داده چرا باید واسه یه سری از مسائل که کاری به قران خدا و دین نداره الکی به حرف مفت بعضیا گوش بدیم؟

  • ۹۵/۰۴/۲۵
  • مریم

نظرات  (۴)

  • روح الله فاضل
  • اینجور که شما داشتی پیش میرفتی فکر کنم اگه یه کم مطلب جلو میرفت کار به فحش و فحش‌کاری می‌کشید :) 
    پاسخ:
    نه، حالا اینجوری میگم ولی برام مهم نیس خیلی،کار خودمو میکنم من،هر کی هرچی میخواد بگه:)))
    مثل یه نفر که یه بار مربای انگور درست کرده بود :-))
    بعدشم،، مجبور بودی با این آب و تاب، جزئیات شام و مرغ شکم پر و توش رو توضیح بدی؟! ساعت ۱:۳۰ شب ، الان جز دوتا زردآلو هیچی قابل خوردن نداریم! :-|
    پاسخ:
    انگور بیچاره:))
    این به اون عکسایی که میذارید اینستا در :))
    تا کشمشا طاهر شن:)))
    عجب اعتقاداتی دان بعضیا:|
    پاسخ:
    تو رو خدا می بینی؟:/
    :))
    پاسخ:
    خنده هم داره والا:))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">