زندگی بهتر

دلش گرم نیست

پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳ ق.ظ

روزی روزگاری یه دختری بود که اسمش مریم بود.مریم خیلی سر در گم بود.سردرگمیش به آینده ش مربوط می شد.به گزینه هایی که واسه تحصیلات پیش رو داشت.یه دلش میگفت دکترا امتحان نده،یه دلش میگفت امتحان بده،لااقل یه پولی میدن،گذران زندگی راحتتر میشه.یه دلش میگفت اپلای کن برو یه کشور دیگه رشته ی خودتو ادامه بده،یه دل میگفت نه برو یه کشور دیگه پزشکی بخون!  یه دل دیگه شم میگفت همین جا دوباره کنکور بده پزشکی بخون! 

دو دل که چه عرض کنم،چند دل شده بود. استادش میگه دکترا امتحان بده برو اصفهان یا تهران.اگه هم میخوای دوباره کنکور بدی برو دندون پزشکی بخون.ولی مریم تهران و اصفهان دوست نداره.شیراز رو دوست داره.گرچه شیراز براش چیزی نداشته هیچ وقت،ولی نمیتونه ازش جدا شه.تازه دندون پزشکی هم دوست نداره،فقط پزشکی! 

یکی از استاداش بهش گفته من اگر برگردم عقب صد در صد راهمو عوض میکنم. تازه این استادش خیلی هم دنیا دیده ست! یکی از استاداش هم بهش گفته اپلای کن برو من پشتتم.حتی رضایت بابات رو هم برات میگیرم.

مریم گیج شده،تکلیفش معلوم نیست.اصلا هدف خیلی محکم و خاصی نداره.بعضی وقتا میگه ولش کن به همین کم راضی میشم.بعضی وقتا خودش رو تو محوطه ی دانشگاه مک گیل می بینه.بعضی وقتا روپوش پزشکی تنشه.بعضی وقتا تو آزمایشگاه داره استم سل استخراج میکنه،بعضی وقتا هم داره تدریس میکنه! 

یه طوری شده انگار نمیتونه ده سال بعدش رو تصور کنه،تلاش میکنه تصور کنه اما هیچی نمی بینه.

مریم حمایت خانواده ش رو اونجوری که باید نداره.انگیزه ی کافی نداره، نمیدونه میخواد به کجا برسه.فقط خوشش میاد پیشرفت کنه.

دلش به هیچ جا گرم نیست.نمیدونه این تلاشا واسه چیه؟واسه کیه؟



+جو بیان خیلی عشقی شده،یکی دو روزه هر چی پست میخونم راجع به عشقه:) 

  • ۹۵/۱۰/۱۶
  • مریم

نظرات  (۶)

  • ♫ شباهنگ
  • برای مریم آرزوی موفقیت می‌کنیم :دی
    پاسخ:
    تنکیوووو :)
    من به مریم توصیه می کنم یک مشاوره خوب تحصیلی بره!
    همچنین مسئولیت پست های عشقی خودم در بیان رو به عهده می گیرم:))))
    پاسخ:
    توصیه ی به جایی بود،ممنون:)
    خوبه:)))

  • دکتر میم
  • پیشنهاد من اینه که مریم لیست همه احتمالات و خواسته ها و آرزوها و راه های پیش روش رو بنویسه. شرایط پایان اون دوره رو هم پیش بینی بکنه و پرس و جو کنه. مثا الان شروع کنه پزشکی، وقتی تموم شد، شرایط کشور و پزشکی و زندگی چطوره!
    بعد ببینه کدوماش به آرزوهاش نزدیکترن. بنظرم هیچ فعالیتی لذت بخشتر و آینده دار تر از آرزوها نیست.
    + بنظر منم مسئولیتش با فانوئه
    پاسخ:
    آقایون همیشه روش های سیستماتیک رو پیشنهاد میدن :)
    که خیلی هم خوبه
    ولی مشکل اینجاست که من آرزویی ندارم! 
    +فانو همه رو هوایی کرده :))
  • دکتر میم
  • خب پس مرحله اول... بشین واسه خودت آرزو تشکیل بده:-)
    پاسخ:
    آرزو تشکیل بدم؟!

    من هم یک مریم میشناسم که دلش گرم نیست:(
    پاسخ:
    ایشالا که دلش گرم بشه:)
    منم میخوام به یه مریم یکیو معرفی کنم. 
    Alirezael.ir 
    مشاور از اون خارج درس خونده ها :D 
    کار بلد.همه چی دون. خیلی هارو دیدم که این موقعیت و داشتن و بهش مراجعه کردن.مثلا یکی از شاگرداش 30 سالش بود و داشت برای کنکور میخوند. دوست داشتی حتما ازش مشاوره بگیر. :) 
    پاسخ:
    مرسی:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">