زندگی بهتر

142

شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۱۸ ب.ظ

یادمه نجمه ،دوستم، همیشه میگفت مهمترین معیارم واسه انتخاب همسر اینه که نماز خون باشه.من خب باهاش موافق نبودم.همیشه بهش میگفتم این نباید اولین معیارت باشه و دلایل خودمو داشتم.ولی نجمه هیچ وقت قبول نمیکرد.تا اینکه به خواستگاری صادق جواب مثبت داد و یادمه که درباره ی نماز و روزه هم ازش پرسیده بود و گفته بود برای من خیلی مهمه که نماز بخونی و صادق گفته بود آره مگه میشه نخونم .برای منم مهمه!

حالا بعد از طی یکسال دوره ی نامزدی و کمتر از یک ماه مونده به عروسیشون کاشف به عمل اومده که آقا صادق اصلا نماز نمیخونه!من شک کرده بودم البته! میدونم نباید آدما رو از ظاهرشون قضاوت کرد و نماز خوندن و نخوندن ربطی به تیپ و قیافه ی آدم نداره ولی واقعا بهش نمیومد نماز بخونه!!اصلا اخلاقش و شخصیتی هم که من ازش دیدم ( که خیلی خودپسندانه و خود برتر پندار بود) به آدمی نمیخورد که این چیزا براش مهم باشه !یادمه ماه رمضونم یه بار لو رفت که روزه نیست ولی نجمه گفت بخاطر مشکل سنگ کلیه ش هست! 

خلاصه اینکه نجمه که این قضیه رو میفهمه تا یک هفته عصبانی بوده و به گفته ی خودش میخواسته بزنه زیر همه چی! (به گفته ی من عمراااا ! ) 

بعد با هم حرف میزنن و صادق میگه باشه اگه تو بخوای میخونم.اینم میگه نه من نمیخوام بخاطر من بخونی من میخوام خودت به این نتیجه برسی که باید بخونی !

همین دیگه،صداقت صادق رو حال کردید؟

هر کاری میکنم نمیتونم خودمو بذارم جای نجمه و فک کنم من اگه جای اون بودم چیکار میکردم.مهم اینه که دروغ گفته،نجمه رو فریب داده! چه غم انگیز :(

+شهرزاد نیومد شیراز.کلاس زبان از هفته ی دیگه شروع میشه! ولی من ناراحت نیستم.مطمئنم شهرزاد همون آدمیه که صد در صد منو هل میده به سمت زبان خوندن.امکانات و همراهی و درس دادنش با من،تزریق اراده به تیم دو نفره مون با اون

++بشنوید



  • ۹۵/۰۶/۰۶
  • مریم

نظرات  (۱۱)

شاید اشتباهش این بوده که زیادی در ظاهر روی این مساله مانور داده. اگه مخفیانه تحقیق میکرد شاید بهتر میبود
پاسخ:
آره مستقیما به طرف گفته همچین چیزی برام مهمه!
البته الانم مشکلی پیش نیومده،یک سال نامزد بودن و خو گرفتن با هم باعث میشه آدم به راحتی از چنین معیارهایی صرف نظر کنه!
کلاس زبان عاااالی ه :)
خیلی زبان دوس دارم !^_^
پاسخ:
:)
1- متنفرم از امثال صادق
2- نماز مهمه، صداقت هم مهمه
3- من جای نجمه بودم یک لحظه هم شک نمی‌کردم برای به هم زدن
4- اعصابم خرد و خاکشیر شد با این پست :))))

پاسخ:
1-من بعد از اولین برخوردمون متوجه شدم اصلا ازش خوشم نمیاد
2-بنظر من صداقت مهم تره.چون تو ذات آدماست.اما نماز رو میتونه کم کم شروع کنه به خوندنش
3-مطمئنی؟ خیلی همدیگرو دوس دارناااا
4-اعصاب منم خورد و خاکشیر شد با پست آخر تو ! کامنتا رو هم که بسته بودی! میخواستم بگم از خوندن جمله های کامنت اول خیلی لذت بردم :))
منم به احتمال زیاد بهم میزدم. اصلا نماز نخوندن طرف مقابل به ذهنمم خطور نمی کنه.
به نظرم کسی که این جوری سر آدمو کلاه میذاره از کجا معلوم سر بقیه مسائل هم دروغ نگه.
هر چند هر چی هم بگی تا تو اون موقعیت نباشی نمیتونی نظر بدی. 
خدا آخر و عاقبتشونو بخیر کنه
پاسخ:
خیلی به هم وابسته شدن و همدیگرو دوس دارن،فک کنم قضیه  با یه قهر و ناز کشیدن تموم شده رفته! ولی جای فکر داره.
الهی آمین
کامنتا حدود دو هفته باز بودن 
ببخشید که بستم
کاش میتونستم بیشتر توضیح بدم
شرمنده ی لطف همه تونم، مخصوصا اینایی که هنوز هر روز یه سر به وبم میزنن
باورت میشه هنوز هر بار به وبم سر میزنم یکی دو نفر آنلاینن و در حال خوندن آرشیو؟


به هر حال من هنوز و تا همیشه میخونمت مریم کلاغ پر
پاسخ:
من دیلی داشتم آخه:دی
نیازی به توضیح نیست عزیزم،وبلاگ خودته،من دوس دارم تو راحت باشی
آره معلومه که باورم میشه :)


مرسی شباهنگ مهربون:)
منم منتظر برگشتنت میمونم
  • گمـــــــشده :)
  • منم با ویار تکلم موافقم. شاید بهتر بود این یه موردو از اطرافیان بپرسه
    پاسخ:
    درسته،امان از بی تجربگی!
    من که میگم مهم نیست طرف نمازخون باشه یا نه!
    پایبند بودن مهم تره.صداقت خیلی مهم تره.
    و در این مورد نه بخاطر اینکه نماز نمیخونه بلکه چون دروغ گفته کاملا منطقیه که بهم بزنه
    پاسخ:
    من حرفاتو قبول دارم
    ولی خیلی کول برخورد کرده با قضیه
    شاید اگه منم بودم به هم نمیزدم.همش که منطق نیست،احساس داره بهش.تازه از طرفی شاید منطقیه به هم نزنه و بشینن با هم حرف بزنن،اون بگه من پشیمونم و اینا،اینم ببخشه بره! 
    خیلیا ، هم معیاراشون آبکیه، هم تصمیماتشون. نماز خوندن خوبه، اما در کنارش با چندتا معیار مهم دیگه. وگرنه ابن ملجم هم نماز میخوند، هم حافظ کل قران بود!
    بعدشم بنظرم دوستانی که میگن باید بهم بزنه،، خودشون اگه بودن، ۹۹٪  بهم نمیزدن! همش حرفه... هیچکس نمیتونه توی موارد احساسی خودشو جای کسی دیگه بزاره...
    خودتم میدونی حداقل سر این موردا، بهم نمیزنن
    پاسخ:
    باور کنید من خیلی بهش میگفتم ولی گوش نمیداد.میگفتم اگه یه آدم با اخلاق و از همه نظر خوب بیاد ولی نماز نخونه جوابت چیه؟میگفت ردش میکنم! 
    والا منم میگم نمیشه به هم زد.ولی میشه زهر چشم گرفت:دی


    صداقتِ نجمه کجا و صداقتِ صادق کجا؟! 
    پاسخ:
    نجمه زیادی صادق و ساده بوده:/
    خب شاید یه دروغ گوی حرفه ای نبوده باشه و صرفا برا رسیدن به دختره گفته...
    پاسخ:
    خب شاید! ولی اینم توجیه خوبی نیست واسه دروغ گفتن! بعلاوه این یه دروغ معمولی نبوده،باعث فریب دادن نجمه شده.بعد هم چجوریه که ما آدما واسه بدست آوردن دل کسی ارزش های اون آدم رو زیر پامون له می کنیم؟
  • نیمه سیب سقراطی
  • به یکی که انقدر ماهرانه دروغ میگه نمیتونم اعتماد کنم :|
    پاسخ:
    صداقت داشتن خیلی مهمه،بخاطر اینکه قبولش کنه دروغ گفته ولی خب لااقل باید عهد می بست با خودش که دیگه نماز بخونه!دروغش چندانم ماهرانه نبوده! البته احتمالا پیش نامزدش که بوده نماز میخونده!  دیگه بدتر:/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">